Een van de belangrijkste principes van de osteopathie is dat het lichaam als een totaliteit bekeken wordt. De osteopaat gaat op zoek naar de oorzaak van de klachten en zal door middel van corrigerende handgrepen, proberen het probleem aan te pakken. In dit concept is uitgegaan van die essentie, om balans en bewegelijkheid d.m.v. osteopathische handgrepen (zachte druk) te herstellen. In deze context is gekozen voor het woord ‘veerkracht’ vanwege de betekenis die het woord draagt. In de vormgeving komt dit tot uiting in de letters die verdiept in het papier zijn gedrukt (zachte druk) en in de verspringing van de letters binnen het woord veerkracht (bewegelijkheid).
Item: logo, visitekaartje
Duurzaam
Papier keuze is een belangrijk onderdeel voor de uiteindelijke uitstraling van de huisstijl. Er is gekozen voor Colorplan, Bright White, 540 grs.
Colorplan heeft FSC-certificering, wat betekent dat de gebruikte pulp allemaal uit beheerde bossen komt. Daarbij volledig recyclebaar en biologisch afbreekbaar en vrij van zware metalen is. Bij het bleekproces schadelijke chloor vermijdt en geclassificeerd is als ECF.
Passion for paper – Lees de reactie van Christiaan Janssen